Search This Blog

Thursday, July 1, 2010

GAZA YANG HEBAT ITU.


Dalam kemeriahan masyarakat dunia meraikan pesta bola sedunia (worldcup), dunia seolah-olah terlupa yang dunia masih ada isu yang lebih besar untuk diambil perhatian dan tindakan.

GAZA.

Ya, nama yang cukup sering didengar saban waktu.
Hatta sebelum berlangsungnya worldcup yang menyebabkan kegilaan itu, telah berlaku satu insiden (atau lebih tepat kita sebut sebagai jenayah antarabangsa!) . Insiden serangan ke atas kapal-kapal antarabangsa yang membawa bantuan kepada rakyat Palestin daripada Yahudi Laknatullah forever itu.

Seluruh dunia turut serta dalam bantahan terhadap ZIONIS LAKNATULLAH FOREVER itu. Namun, yang jelasnya, keberangan masyarakat dunia berubah sekelip mata selepas kemunculan WORLDCUP yang tidak lama selepas insiden itu.

Saya pun sedikit terasa. kerana pada mulanya, saya juga turut menyertai kegilaan Worldcup ini. Tetapi, ALhamdulillah, tersedar setelah membaca beberapa penulisan, bahawa isu Palestin ini masih belum selesai. PENGANIAYAAN terhadap mereka masih memerlukan PEMBELAAN. Namun kita leka.

Meski mereka akan terus teraniaya sedemikian rupa, kita juga WAJIB terus memainkan peranan membela mereka. KERANA WUJUDNYA PALESTIN ITU SEBAGAI SATU TANGGUNGJAWAB YANG MENGUJI KITA.

No comments:

Post a Comment