Search This Blog

Tuesday, November 29, 2011

Salam... Biar sikit, asalkan ada.


Salam...

Blog ini sudah lama tidak 'disentuh'. Saya ada banyak perkara untuk dinukilkan, namun, entah kenapa kemalasan itu menjadi 'bangau' nombor 1 yang menghalang saya untuk menghidupkan kembali blog ini.

Kata orang, biar sedikit tapi bermanfaat. Saya cuba untuk mencari benda yang bermanfaat untuk dinukilkan. Tapi fikiran kosong. Ok, mungkin saya boleh kongsikan perkara berkenaan dengan peribadi saya kepada orang lain menurut kajian DISC yang baru saya ketahui baru-baru ini. Bukan untuk memberitahu satu dunia berkenaan perkara ini, tetapi lebih kepada berkongsi keseronokan mengetahui potensi diri melalui ujian DISC ini. Siapa-siapa berminat bolehlah Google DISC untuk cuba sendiri ujian ini secara online.

Ok, menurut ujian yang baru saya ketahui keputusannya pada minggu lepas, saya merupakan orang yang mempunyai S yang tinggi, S tinggi ni, penyabar, redha, kreatif, ramah orangnya. Lagi? Sensitif, melankolik, setia, pendengar yang baik.

Kalau tengok, baik-baik sahaja semuanya. Alhamdulillah... Bak kata penceramah tu, ketepatan ujian ini, 80% ke atas. Keputusan ujian ini pula bukan untuk bermegah-megah dengan apa yang kita ada, tapi sebagai panduan untuk kita muhasabah diri, apa yang perlu kita lakukan untuk memantapkan lagi potensi diri, dan apa yang kita boleh lakukan dengan kelebihan kita itu untuk memperbaiki setiap apa yang berharga di sekeliling kita.

So, para pembaca, tak teringin nak mencuba?

No comments:

Post a Comment