Search This Blog

Monday, December 17, 2012

Pindah rumah baru, Garding Wedden, Sakit Hati

Salam...

Alhamdulillah, harini hari pertama masuk bekerja semula. Pagi-pagi bawa kereta, tersangkut dalam kesesakan lalulintas, kereta mati dalam jem, hampir sesat jalan ke office sendiri (???) masuk kerja lewat. Itulah yang berlaku pada awal pagi tadi. Oh, hari ni juga hantar Aishah Zinnirah ke rumah pengasuh. Update setakat tengahari tadi, Aishah tak berapa nak minum susu, tapi still okay, dan alhamdulillah, senang tidur. Takpelah sayangku... tidurlah lama-lama kat rumah Cik Yah, mudahkan kerja orang ye :) , tapi malam nanti mama pula yang berjaga sebab Aishah buka mata bulat-bulat macam duit syiling 50 sen lama. (hu hu)

2013, insyaallah tahun berjimat sebab akan pindah masuk rumah baru. Hubby pula sudah buka legal firm sendiri dengan kawan-kawan. Lagilah perlu berjimat cermat. Tadi Abu Zinnirah tanya, simpanan dalam akaun ada berapa? dah nak kena start beli barang untuk masuk rumah baru. Ummu Idris bagi figure yang tak berapa banyak. Senyum dalam message ....


Tidak apa, Allah itu sudah mencukupi buat kita. Biar Qana'ah, jangan hidup bertuhankan kebendaankan? Senyum lagi.... 


Pernah tersasul? Pagi tadi, Madam Ijwa Baijura tersyasyul, dia kata GARDING WEDDEN.  Siapa boleh teka?
Madam Linda pun tersyasyul, dia tanya, "Ijwa, U hantar Aishah kat rumah siapa?" krikk...krik...krikkk... bunyi cengkerik... Aishah? Aishah kan anak Madam Fatehah? Semua orang gelak. Thanx my friends, menceriakan hariku setelah 2 bulan bertapa. 

Entri pada kali ini biar santai-santai sahaja, belum ada mood untuk berentri serius. Banyak sakit hati yang perlu diubat. Hating when you couldn't hate. Hurt. Saya manusia biasa.   

No comments:

Post a Comment