Search This Blog

Monday, June 23, 2014

Ramadhan... Ramadhan.... (baca dengan alunan lagu Maher Zain) la la la~

Ramadhan... Ramadhan.... Ramadhan ya Habeeb...

Alunan lagu Ramadhan dendangan Maher Zain yang mengiringi perjalanan ke pejabat pagi tadi sungguh menyegarkan. Alhamdulillah, tahun ini masih sempat (insyaallah) bertemu Ramadhan. Perasaan sangat teruja untuk bertemu kembali dengan bulan ini. 

Mungkin kerana usia makin bertambah, sedar diri semakin hampir kepada Pencipta, maka pertemuan dengan Ramadhan ini tidak sedikit pun dibayangi dengan keseronokan Syawal yang akan menyusul pula.

Oh, kamu yang masih membaca tulisan ini... tiada sangat yang mahu saya kongsikan, cumanya, mahu kita sama-sama beringat tentang keadaan saudara kita yang tidak bernasib baik seperti kita, yang mana Ramadhan bagi mereka bukannya 'pesta makanan' tapi sama seperti bulan-bulan lain. Tiada apa yang istimewa di meja-meja mereka (kalau boleh dikatakan meja). 

Kalau ada rezeki lebih-lebih tu... hulurkanlah walaupun sedikit buat mereka. Rasanya semangat Ramadhan lebih bermakna dengan pemberian itu. Kita ummah yang berkasih sayang, moga-moga bertemu di tempat kekal dengan ingatan itu. 




Tabung Kasih Ummah Syria


Bank Islam Malaysia Berhad

120290 100 63512

(Pertubuhan IKRAM Malaysia)
email : i4syria315@gmail.com
swiftcode (jika menyumbang dari luar Malaysia) : BIMBMYKL


No comments:

Post a Comment