Search This Blog

Monday, October 17, 2011

Taman Ilmu dan Budi yang kurindui~heh, tempat dating dengan lakiku!

Add Image
Salam,

14hb 10 2011, saya ambil cuti untuk berdating dengan suami saya. Berjalan-jalan disekitar Kuala Lumpur untuk mencari hadiah buat anak saya Muhammad Idris Sowell yang kini sudah mencecah umur 4 tahun, pada tarikh yang sama. Saya memilih untuk bercuti pada minggu hadapan sepanjang minggu Depavali untuk menggantikan cuti Hari Lahirnya yang saya 'pinjam' untuk berdating dengan si Abah. Maaf, pinjam tarikh 14hb sebagai cuti untuk mama dan abah mengeratkan kasih sayang kami dengan berdua-duaan bercinta di tengah kota raya (loya tekak?). Hanya itulah masa yang termampu untuk kami berdua bercuti bersama. Bukan tidak sudi membawa anak-anak bersama, tapi, bak kata seorang pakar motivasi terkenal....

Dalam sebuah keluarga, kita sering kali terlupa, yang perlukan perhatian bukan sahaja anak-anaknya, tapi juga pada hubungan suami isteri. Jadi, kami mengambil keputusan, dalam setiap beberapa bulan, kami akan mencari masa untuk bercuti berdua, untuk mengeratkan kasih sayang. (Ok, bukan untuk menyebabkan anda geli membacanya, tapi berkongsi ilmu rumahtangga jua, bukan mudah untuk 'bercinta' semula selepas mempunyai anak-anak yang semakin membesar.)

Okay, so, ini aktiviti yang paling best ketika dating kami, iaitu melawat Taman Ilmu dan Budi yang amat saya rindui.


Laluan 'library' yang kurindui, Kak Za, di sinilah kita bermain berkejaran hehe.

Gerbang ilmu yang kurindui


Gerai majlis ilmu yang kurindui, bersepah kat UIAM dan Keropok/kerepek yang dijual tanpa tuan punya keropoknya menunggu di situ. Sikap mempercayai yang hebat dikalangan penghuni Taman Ilmu dan Budi ini hehe.


Saya rindukan tempat ini!


.

1 comment:

  1. Sesungguhnya daku juga merindui tmpt ini yg tlh menjadikan daku seperti hr ini...Tty,akak cukup merindui saat kt berkejaran di laluan itu.

    Taman Ilmu Dan Budi sentiasa di hati...

    Utk Muhammad...Selamat hari lahir...:)

    ReplyDelete