Search This Blog

Sunday, December 12, 2010

TIME TO FORGIVE...





Seperti waktu-waktu dulu...
Biarlah perasaan ini kembali seperti waktu-waktu dulu.
Penuh dengan kasih sayang. Penuh dengan cinta.
Kali ini, biarlah masanya untuk memaafkan.
Saya sudah terlalu penat menyimpan dendam.
Saya bukan malaikat, yang sentiasa berhati bersih.
Saya cuma manusia biasa yang sentiasa alpa.
Saya cuma manusia biasa yang terdedah kepada sejuta kelemahan.
Saya sudah betul-betul bersedia memaafkan insan-insan lain.
Saya sudah ikhlas bersedia untuk memaafkan diri sendiri.
Biarlah bebanan dendam itu hilang bersama kemaafan.
Saya lebih tenang apabila kemaafan ini menjadi kemaafan buat dendam yang terindah.
Saya masih amat cintakan mereka.
Maafkan saya kerana sebelum ini tidak bersedia untuk memaafkan.
Seluruh hidup saya, saya masih cintakan kalian.

p/s : Gambar di atas bertujuan untuk memberitahu bahawa saya cintakan keluarga saya.

No comments:

Post a Comment