Search This Blog

Thursday, April 14, 2011

S.A.N.I.S.A.H aka S.A.H.A.B.A.T


lONELY...

Sungguh sukar mencari sahabat yang benar-benar sahabat. Sepanjang kehidupan, berapa ramai sahabat yang ada dalam hati kita. SAHABAT. Panggilan yang sangat special, sangat istimewa. Siapa yang memegang title sahabat, bermakna, dia adalah orang yang paling special, kerana ada tempat baginya dalam hati saya.

Aku bertemu denganmu,

Aku mengenalimu,

Aku memahamimu.

Kita serupa sahaja….

Tuhan punya rencana,

Pertemuan singkat kita…

Telah mengikat hati kita,

Orang kata,

Bila dia sedih, kita sedih,

Bila dia gembira, kita gembira,

Bila dia bersusah hati, kita bersusah hati,

Bila dia sesak, kita bersimpati,

Bila dia tiada, kita rasa kehilangan,

Bila dia butuh bantuan, kita hulurkan,

Kalau semua tu kita rasa,

Dialah sahabat kita.

Aku?

Ya… Aku punya rasa yang sama.

Maknanya?

Alhamdulillah… aku ketemu sahabatku.

Bertambah lagi sahabatku.

Tapi, Allah masih punya rencana.

Dia yang menemukan dua insan,

Dia juga yang memisahkan dua insan,

Tapi,

Aku pasti, hati dan ukhuwah kita tidak terpisah.

Aku junjung kalimah sahabat itu,

Sepanjang hayatku…

Kita tetap sahabat.

No comments:

Post a Comment