Search This Blog

Wednesday, August 5, 2009

saya anggap itu semua rezeki...

Saya terkejut kerana biarpun sudah bertahun-tahun berlalu namun FITNAH itu masih sedap berleluasa dan meniti dimulut-mulut mereka, saudara terdekat yang salah seorangnya darah daging saya sendiri. Setelah beberapa tahun menghadapi cerita yang sama, akhirnya saya menjadi terlalu lali dengan FITNAH itu semua. Terkilan memang ada kerana FITNAH itu berasal usul daripada orang yang kita sayang. Tetapi, apa yang boleh saya lakukan selain daripada BERSABAR. Ya, Innallaha maassobiriin... sesungguhnya Allah bersama dengan orang yang sabar.

Meski demikian,(betulkah penggunaan ayat aku ini?) saya tetap bersyukur dan berterima kasey kepada orang-orang yang sudi memfitnah saya itu. Kenapa? Kerana sudi untuk mendermakan sedikit pahala kepada saya yang memang ketandusan merit untuk dipersembahkan di hadapan Allah kelak. Bukankah dengan memfitnah itu, mereka juga secara tidak langsungnya mendermakan pahala mereka kepada saya? Terima kasih, saya anggap itu semua rezeki...

Semoga dosa kalian diampunkan Allah... kerana apa yang pastinya, sukar bagi saya untuk memaafkan dengan ikhlas. meskipun mulut memaafkan, tetapi hati menidakkan. Walaupun saya telah cuba untuk memaafkan seikhlas mungkin. Barangkali kerana kesan FITNAH itu terlalu perit untuk diterima.

No comments:

Post a Comment